torsdag 25 februari 2010

ÄNTLIGEN!

Idag presenterade NA det nya busslinjenätet, vilket har en glädjande utformning. Att döma av kommentarerna till artikeln är många nöjda MEN…

Varför detta gnäll? Alla kan inte bli nöjda och alla kan inte ta sig från punkt A till punkt B utan att behöva byta. Själv kommer jag att bli hyfsat gynnad av det nya linjenätet, men självklart kommer det att krävas vissa byten ibland. Men så är det överallt och med tanke på att man lovat en tätare tidtabell (ännu ej publicerad på länstrafikens hemsida) är jag inte särskilt orolig.

Den/de som beklagar att Lundbybussarna även fortsättningsvis kommer att gå genom Vivalla har inte förstått demokratins kärna. Detta är i enlighet med ett folkomröstningsresultat i somras och även om jag kan hålla med kritikerna i sak har jag all respekt för den demokratiska process som föregick beslutet!

Sen vet vi ju inte hur det faktiskt kommer att fungera men innan detta startats och vi fått en rimlig chans att utvärdera tänker i alla fall jag vara positiv och hoppas att det blir så bra som det ser ut och som det är tänkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar