lördag 25 april 2009

Wanja valarbetare

O vad jag längtar till på fredag! Wanjas naivitet är nästan rörande. Hon verkar inte (vilja) uppfatta det missnöje som pyr ute i landet. Eller också mediefastar hon. Det är ju bara att titta/lyssna på vilket debattprogram som helst de senaste veckorna så vet man att den ”totala” enigheten i förbunden, som räddade kvar henne som LO-ordförande, inte är så total, så ej heller medlemmarnas stöd. Hon verkar inte heller inse att skandalen naturligtvis påverkar opinionen. Men som alliansvalarbetare är hon ovärderlig! Återstår bara att se hur länge hon kan fortsätta.

På fredag få vi äntligen veta hur hon tacklar de trovärdighetsproblem som uppstår, jag är extremt nyfiken på vad hon kommer att säga, frågan är m jag inte skulle försöka ta mig till Stockholm på fredag och lyssna ”på riktigt”. Visserligen är man inte särskilt välkommen om man inte är sosse, senast jag var på Norra Bantorget en första maj blev jag rejält utskälld eftersom jag inte ansågs respektera ”dera(s)” dag. Förstår inte riktigt varför, tror de på sin egen politik så har de väl ingenting emot att man är där. F.ö. har de väl knappast monopol på denna dag. Alla har väl rätt att säga vad de tycker?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar