fredag 3 april 2009

Respektlösa moderater!

Det är få saker som gör mig så spontant upprörd som när folk medvetet förstör för andra. Hur uppåt väggarna fel de än må ha!

Idag upptäckte jag att någon satt upp en "rösta moderat"-affisch på S-studenters anslagstavla, vilket som sagt fick mig ganska upprörd. Trots att jag inte är sosse. Det är klart att de vill se sitt budskap så spritt som möjligt, på samma sätt som jag vill se det liberala budskapet så spritt som möjligt, men inte just där! Att debattera och argumentera är en sak men att förstöra en helt annan. Jag tycker man ska respektera varandras åsikter och rätt att uttrycka dem, även på separata anslagstavlor. Det är dessutom slöseri med såväl tid som resurser, det är helt fel målgrupp. Risken är att folk bara blir förbannade och röstar på sossarna i ren protest och det vill vi ju inte, eller hur?

Att detta händer på universitetet, med dess akademiska miljö och krav på objektivitet, gör det hela än mer anmärkningsvärt!

Men jag ska inte bara skriva av mig, jag kan också konstatera att våren kommit till Örebro. De senaste timmarna har jag verkligen njutit!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar