torsdag 2 april 2009

Bologna - bra eller dåligt?

Det är klart att det är bra att man har anpassat utbildningssystemet till internationella förhållanden, men samtidigt kan det leda till viss frustration om man hamnar i kläm. Det såg jag ut att ha gjort, men tack vare en tillmötesgående professor och en engagerad examenshandläggare kom vi fram till att jag inte alls kommit i kläm utan tvärtom får räkna fler kurser än jag trodde. Så istället för att läsa minst en termin extra kommer jag att ha min Master redan till sommaren!

Jag kan också konstatera att man inte bör vara för trött eller nyvaken när man läser tidningen, åtminstone inte 1 april. Även om jag tyckte artikeln om "hemvärnsman" Tolgfors innehöll en hel del märkligheter redan när jag läste den, tog det ett tag innan jag insåg att det förstås bara var ett skämt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar