torsdag 23 juni 2011

Att vara liberal är att vara kluven

som den tidigare FP-ledaren Gunnar Helén uttryckte det.

Enligt dagens NA siktar den avhoppade Sverigedemokraten David Kronlid på Moderaterna eller Folkpartiet (http://na.se/opinion/ledare/1.1256129-valkommen-kronlid-).

Jag säger inte JA, men jag säger inte heller ett definitivt NEJ. Jag tror inte att avhoppat kom spontant eller beror på något häftigt uppblossande konflikt, iaf inte att döma av rapporteringen i samband med avhoppat. Jag hoppas dock att han har omdöme nog att noga överväga ett ev. partibyte. Och att det parti han till slut väljer får rimliga chanser att avgöra om man är välkommen eller inte. Det är stor skillnad mellan mitt eget hoppande mellan M och Fp (det var åren i M som lärde mig att jag ÄR (social)liberal), och klivet mellan SD och FP (eller M).

Jag håller inte för uteslutet att det KAN vara möjligt men det är VÄLDIGT VÄLDIGT stort och kan knappast göras "över en natt". Det måste dessutom vara ömsesidigt. Huruvida det är eller kan komma att bli det återstår att se!

F.ö. hoppas jag att denna ev. huvudvärk kan få vänta tills efter sommaren...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar