måndag 20 juni 2011

Kom igen nu S. Nu är (om)valet vunnet – det är dags att lämna besked!

Efter att ha läst Staffan Wermes (Fp) debattartikel i dagens NA frågar jag mig för väl tusende gången (minst): Hur skall alla dessa fina löften finansieras?

Det kan ju låta som en typisk oppositionspolitikers envist upprepande mantra. Men jag är faktiskt inte bara det, jag är medborgare också! Och jag tycker att vi har rätt att få veta.

Faktum är att jag vid otaliga tillfällen under (om)valrörelsen försökte få svar på detta. Utan att lyckas. Det enda man fick var diverse olika varianter på temana ”Det fixar vi” och ”Vi har visat förr att vi klarar det”. Men inte ett ord om HUR!

Nu är (om)valet vunnet – nu är det dags att ge besked! Medborgarna har faktiskt rätt att veta.

Jag ger er gärna chansen att visa att jag har fel men så länge majoriteten med S i spetsen inte berättar hur de skall göra och framförallt hur alla fantastiska mångmiljonlöften skall finansieras, kommer jag att fortsätta oroa mig för ansvarslöshet och (s)kattechock!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar