tisdag 1 september 2009

Partibyte kan leda till insikt!

De senaste veckorna har vi sett ett par partibyten, från Fp till Kd. Trist kan tyckas men som gammal partibytare kan jag konstatera att det faktiskt kan vara bra.

För min del handlade det om M några år runt millenieskiftet, jag trivdes och fick också gehör för det jag gjorde, men ju nyare M blev desto mer främmande blev de för mig. Det stämde mindre och mindre med det parti jag först gick med i. Så till slut lämnade jag politiken helt under några år, för att strax innan valet 2006 återvända till Fp. Kan verka lite veligt kanske men jag har hela tiden kallat mig liberal och det var faktiskt åren i M som fick mig att inse att jag ÄR socialliberal och ingenting annat!

Vill betona att jag har full respekt för den utveckling M genomgått och att jag gläds åt allianssamarbetet och den förbättring av Sverige det lett till, även om den ekonomiska krisen sätter en del käppar i hjulen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar