lördag 9 maj 2009

Valupptakt med dramatik!

Jag missade flygbladsupdelningen men enligt rapporterna var det god stämning och väldigt lätt att dela ut idag, med två undantag. Mot slutet av utdelningen blev två av flygbladsutdelarna rånade på sina flygblad av några som uppenbart ville förstöra och stoppa dem. Det är inte acceptabelt i en demokrati. De har all rätt att hysa andra åsikter och även tala om det, diskutera, argumentera, men de har ingen rätt att protestera så handgripligt!

Men valupptakten på kansliet var trevlig och nu är det bara fyra veckor till valet så det gäller att få folk att verkligen rösta, det låga valdeltagandet är i sig ett problem, liksom tidpunkten för valet. Det sammanfallet ju med såväl skolavslutningar som nationaldagen. Men den som inte är hemma eller har för mycket annat att tänka på den första helgen i juni kan med fördel rösta i förväg. Det kommer sannolikt jag att göra, men inte förrän jag verkligen bestämt mig, det finns så många bra namn på Folkpartiet liberalernas lista att det blir svårt att välja. Det ser jag dock enbart som positivt eftersom det innebär att vi under alla omständigheter kommer att få lysande liberaler i parlamentet, ju fler desto bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar