tisdag 19 maj 2009

ÄNTLIGEN!

Bara timmar kvar innan förtidsröstninge börjar. Jag tycker det är bra att göra det så fort som möjligt så att att det inte glöms bort bland skolavslutningar och nationaldagsfirande. Samtidigt ska man inte ha för bråttom med att avlägga sig röst utan vänta tills man verkligen bestämt sig. Det går i och för sig att ändra sig på valdagen men det är krångligt...

Själv tänker jag inte rusa iväg till en röstninglokal det första jag gör imorgon bitti. Parti är ju självklart men kandidat är värre. Det finns så många bra FP-kandidater att jag måste ge mig själv åtminstone ett par dagar till innan jag röstar. Gör det du också så vi inte får parlamentariker som likt en presidentkandidat jag hörde talas om häromdagen (oklart vem), kan hänvisa till Joh 16:3 "Och detta skall de göra därför att de inte har lärt känna Fadern och inte heller mig".

För det vill vi väl inte? Vi vill väl ha bra kandidater som kan föra vår talan och som vi vet vad de står för!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar