måndag 25 januari 2010

Kommer vi slippa Piratpartiet nu?

Nej, knappast! Även om de valt att dra sig ur kommun- och landstingsvalet så lär de fortsätta arbeta intensivt på riksplanet, och vi kommer säkert att märka av dem även lokalt.

Det förvånar mig inte en sekund att de anser att de inte kan påverka "sina" frågor lokalt utan att det ligger på det nationella planet (eller ännu högre, alltså EU). Jag är inte heller särskilt ledsen över att vi nu slipper en konkurrent på lokalplanet. Inte bara för att jag inte håller med utan också för att jag/vi därmed slipper diskutera med vindflöjlar. De har ju tydligt deklarerat att de inte tänker ha några egna åsikter i andra frågor än sina kärnfrågor; fildelning, intgeritet etc. Då röstar de med "sin" partigrupp. Hur nu det så gå i riksdagen? De lär ju knappast vara välkomna i en regering om de inte har en heltäckande politik.

Men jag håller med Jan Olsson om att vi nog har ett och annat att lära av dem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar