onsdag 10 juni 2009

Vad var det jag sa?!

Nu när valresultatet hunnit sjunka in lite och man fått lite distans till det hela kan man konstatera att det var värt allt slit. Valet blev en framgång för Fp och för alliansen som helhet, vilket bådar gott inför nästa års val även om det inte är samma grupperingar i EP som i Sverige och man ska skilja på inrikespolitik och EUropapolitik, men valet ger ändå råg i ryggen för framtiden!

Jag kan också konstatera att jag hade rätt hela tiden, Fp fick tre mandat! Det har jag trott under hela valspurten, även om opinionen talat mot det. T.o.m. när en mätning visade att vi skulle vara beroende av Lissabonfördraget för ett andra mandat trodde jag vi skulle få tre. Lågt valdeltagande, många osäkra väljare och stämningen vid valvagnen visade på medvind och mycket riktigt: vi fick tre mandat!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar