onsdag 19 maj 2010

Stå på dig Victoria!

Jag har svårt att förstå varför man inte kan få göra som man vill bara för att man är blivande statschef, så länge ens önskemål är fullt rimliga. Detta gäller i allra högsta grad den, trots dess officiella inramningen, privata vigseln mellan Victoria och Daniel om exakt en månad. Vill hon bli förd till altaret av sin far ska hon väl få det! What´s the problem???

Jag har varit på en rad olika vigslar och jag höll på att säga att ingen varit den andra lik. Ibland har brudparet stått tillsammans i koret erdan från början, ibland har de gått längs altargången tillsammans och i något fall har bruden "överlämnats" av sin far.

Jag är varken särskilt konservativ eller anti-emancipatoriskt lagd (började faktiskt min utbildning med grundkursen i Genusvetenskap) men jag tycker inte det är nån större skillnad egentligen, bara olika individuella val. Den möjligheten borde även finnas för vår blivande statschef!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar